miércoles, 19 de abril de 2017

PROGRAMAS EDUCATIVOS MULTIMEDIA

FICHA PARA A ANÁLISE DE PROGRAMAS EDUCATIVOS MULTIMEDIA

PROGRAMA QUE SE ANALIZA: http://www.itsasnet.com/en-busca-del-pulpo/                                                       
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai?
-           Trátase dun vídeo sobre a fauna e a flora submarina cantábrica contada por un polvo.
1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
-          Título. “En busca del pulpo”. Autor: Txabi Mina
1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-          Destinatarios: alumnos de primaria. Nivel Educativo:
                                                          
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                 
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-          Altavoces
-          Adobe Flash
                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:                                       
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR:  si ou non e por qué                                  
-          Trátase dun recurso atractivo e interesante xa que permite aos nenos aprender de forma visual, ademais resulta doado de usar xa que só é necesaria conexión a internet e buscar o vídeo en youtube.                                                       
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
-          Presenta un video real do fondo mariño, con sons da costa cantábrica polo que é adecuado e de calidade para que os cativos observen a realidade do ecosistema mariño.                                                    
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
-          Este video non contén nin textos nin diálogos, soamente unha canción instrumental de fondo                                                         
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instrucións que dan?. Xustifica a resposta.
-          O protagonista é o polvo e os animais do fondo mariño. Consideramos que estes protagonistas son acordes cos nenos de segundo de primaria. Neste video non hay instrucións xa que o que pretende é dar unha visión da costa cantábrica.
                                                          
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
            -En este vídeo non hai retroalimentación entre o alumnado e o recurso multimedia xa que o máis importante é a observación e o interés por parte dos nenos. Respecto ao tempo, o video dedícalle dez minutos. Non hai menú de axuda nen opción de corrección xa que trátase dun video e non dunha actividade.
                       
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar:
-          Os obxectivos que se poden traballar son os de que os nenos e nenas coñezan mellor a flora e a fauna do fondo mariño.
                                                         
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
-          Si, respétana xa que únicamente se trata a flora e a fauna que se encontra no fondo mariño cunha música instrumental de fondo que non contén texto narrado ou escrito.
-          A única información que nos ofrece o vídeo é unha grabación que se atopa no fondo mariño na que se pode observar as diferentes especies da flora e a fauna desa zona.
                                                          
3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
-          Sí é motivante pero non é variada nin ten distintos contidos xa que é un video no que nos levan dando un paseo polo fondo mariño observando as diferentes especies da flora e fauna da zona.
                                                          
4) POTENCIALIDADES:
                                                          
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
-          Explorar o fondo mariño da costa cantábrica.
-          Entreter coas diferentes imaxes que aparecen da flora e da fauna mariña.
-          Informar acerca de como viven os distintos peixes e animais mariños.
-          Motivar aos nenos e nenas a querer seguir coñecendo máis cousas do ecosistema mariño, xa que resulta entretido e curioso para eles e elas.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
-          Este video promove a exploración guiada por descubrimento xa que os nenos e nenas van observando diferentes especies e as súas formas de desplazarse e de actuar.
                                                          
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
-          A única limitación que lle encontro é a falta de unha breve información sobre as diferentes especies da fauna e a flora que van a aparecendo no video.
                                  
                                                          
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-          Nos usamos os altofalantes para poder escoitar a música instrumental que se atopa no video.
-          Tamén pódese visionar nunha PDI para que o vexan nunha pantalla máis grande.
                                              
PROGRAMA QUE SE ANALIZA: https://www.youtube.com/watch?v=3sn7B5MaBwY                                                       
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai? Trátase dun vídeo no que se presentan distintos animales marinos (tiburón, ballena, caballito de mar, cangrejo, calamar..)

1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial. Título: ANIMALES MARINOS - APRENDE Y DIVIÉRTETE CON JOSEFI NA. Autor: Josefina Algar
1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
Destinatario: alumnos de primaria.
Nivel Educativo: Segundo curso
Áreas de coñecemento: Ciencias naturais, linguaxe
Temática: O fondo marino
                                                          
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                          
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-          Altavoces
-          Adobe Flash
                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:                                                       
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
-          Trátase dun recurso atractivo e interesante, no que os alumnos adquiren coñecementos visualmente. É un recurso doado de utilizar e accesible, pois só é necesaria unha conexión a internet e un equipo que nos permita reproducir son.
                                                          
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
O video presenta sons e imaxes en movemento (animais que se moven mostrando pequenos textos a modo de descrición)
                                                          
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
A linguaxe é Pouca e doada, pois describe con exactitude as características esenciais de cada animal, polo que os alumnos e as alumnas poden interpretar con facilidade a información.
                                                        
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?. Xustifica a resposta.
Os protagonistas do vídeo son os animais. Son acordes á idade do alumnado e a información que transmiten é clara. Como podemos observar, as descricións de cada animal son precisas e comprensibles.
                                              
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
Non existe unha gran interación entre o alumnado e o recurso, pois o obxectivo é a visión do video con atención por parte dos rapaces/as. O tempo  invertido nesta actividade é de 3:20 minutos.
                                                          
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar
Un dos obxectivos que se poden traballar é coñecer as características de certos animais do fondo mariño.
                                                          
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
Respeta a diversidade de xénero, pois limítase a describir as características dos animáis.
Respecto ós destinatarios, cremos que o volume de información é suficiente; estamos a referirnos ao curso de segundo de primaria, no que os rapaces teñen que coñecer simplemente características dos animais.
                                                          
3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
                                                          
4) POTENCIALIDADES:                                                          
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
Informar ao alumnado sobre as características do alumnado. Ao longo do vídeo observamos diversas descricións sobre os animais presentados.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.           
A aprendizaxe que promove este recurso é a memorización comprensiva, pois a través de ver o vídeo, os rapaces van adquirindo coñecementos.

5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
Non se atoparon.
                                              
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.



PROGRAMA QUE SE ANALIZA: https://www.elmarafondo.com/
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai?
-          páxina web con diversidade de videos sobre elementos do fondo mariño.

1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
-          Título:“El mar a fondo”
-          Autor: Obra Social “la Caixa”

1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
                        -Destinatarios: alumnado de Primaria e ESO
- Nivel educativo: Primaria e ESO
            - Areas de coñecemento:Ciencias da Natureza
-Temática: El fondo marino

2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                          
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-Altavoces
-Adobe Flash
-proxector o PDI

                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
-          Este recurso multimedia é atractivo para @s nen@s xa que lles permite ver diversas temáticas relacionadas co mar. É doado de usar xa que so se tes que ter acceso a internet  e seleccionar o video que desexar ver.
                                                          
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
-          Este vídeo presenta imaxes en movemento e textos de calidade e adecuados
           
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos /diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
-          A calidade da linguaxe deste vídeo é boa aínda que os textos son difíciles de comprender para os nenos de segundo de primaria
                                                          
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?. Xustifica a resposta.
-          Neste recurso múltimedia non hai protagonistas xa que hai varios videos sobre diferentes temáticas.
                                              
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
-           Este recurso multimedia tratase dunha galería de videos que dan información sobre diversos aspectos do fondo mariño polo que os nenos e nenas poden aprender moito. Os nenos teñen a opción de ver os videos que desexen polo que tempo invertido variará do alumnado.
                                                          
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:
                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar
-          O principal obxetivo da aplicación deste recurso multimedia na aula e que os nenos podan seleccionar o video que lles interesa sobre esta temática e aprender sobre el.
                                                          
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
 -  Estos videos respetan a diversidade xa que se limitan a describir diferentes aspectos do fondo mariño.
                                  
3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
-          A galería de videos ofrece opción variadas pero do mesmo nivel de dificultade. Estos son motivantes pero non fomentan o traballo colaborativo xa esta máis centrado no visionado individual
                                                          
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
 As principais funcións son informar, motivar, entretener e instruir.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Este video promove a ensinanza directa e a exploración directa por descubrimento
                                                          
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
 Este recurso non ofrece limitacions e non ten erros.
                                                          
                                                          
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-          Os altofalantes para poder escoitar a música.
-          O PDI para ver os videos toda a clase.



PROGRAMA QUE SE ANALIZA:  http://xurl.es/rsl5r                                                        
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai?
Trátase dun xogo onde os mestres seleccionan catro criterios dos animais acuáticos para que logo os nenos e nenas clasifiquen unha serie de especies da fauna mariña segundo teñan unha determinada característica.

1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
-           Título: Acoomola

1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-          Destinatarios: alumnos e alumnas de primaria
-          Nivel educativo:
                                                          
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                         
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
      Require empregar o rato ou un lápiz óptico para seleccionar as diferentes especies da fauna mariña.
                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:                                                         
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
   Si, xa que é un xogo onde únicamente os nenos e nenas teñen que encargarse de clasificar unha serie de animais mariños segundo teñan ou non as características que os mestres elixiron previamente.
                                                          
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
 Presenta imaxes e pequenos textos. Si son adecuados e de calidade, xa que son claros e fáciles de resolver para os nenos e nenas.
                                                          
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
A calidade da linguaxe é adecuada para a idade que teñen os nenos e nenas no curso seleccionado. Os pequenos textos son doados de entender e interpretar xa que presentan características básicas e fáciles de detectar vendo as imaxes que aparecen das diferentes especies mariñas.
                                                          
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?. Xustifica a resposta.
 Os protagonistas son as diferentes especies mariñas que aparecen representadas no xogo. Si, son acordes a idade dos nenos e nenas e o tema tratado tamén, xa que é un temario que se imparte no curso de segundo de primaria. As instrucións que se dan son claras e fáciles de comprender.
                                                          
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
Os nenos e nenas interactúan co programa constantemente polo que tamén existe retroalimentación positiva ao aprender a clasificar as diferentes especies mariñas segundo as súas características. Si que permite corrixir os erros.
                                                          
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:
                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar
Os obxectivos que se poden traballar con este xogo son os de que os nenos e nenas coñezan con máis detalle as diferentes características que teñen as diferentes especies mariñas que aparecen no xogo.
                                                          
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xénero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
-          Os contidos si respetan a diversidade de xénero, cultura e etnia xa que únicamente céntrase en clasificar os diferentes tipos de peixes.
-          A cantidade de información que transmite é suficiente, abundante para que os nenos e nenas vaian aprendendo información interesante sobre a fauna mariña.
                                                          
3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
-         É unha mesma actividade onde se traballan moitos conceptos.
-       Non están especificados os niveis de dificultade pero pódese complicar dependendo das cousas que lle mandes clasificar aos nenos e nenas dependendo do seu coñecemento acerca dese tema.
-    Si son motivantes e fomentan o traballo cooperativo porque poden facerse por parellas ou grupos para facelo máis divertido e interesante.
                                                          
4) POTENCIALIDADES:                                                          
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As funcións que pode cumplir é entrenar e axudar a explorar aos nenos e nenas nos coñecementos acerca do mundo mariño. Tamén os pode motivar ao ver que van aprendendo pouco a pouco.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
  Este xogo promove a memorización comprensiva e a exploración guiada por descubrimento xa que os nenos e nenas memorizan as características propias de cada especie mariña ao clasificalas.
                                                          
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
   Non lle vemos ningunha limitación.             
                                                          
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
Este recurso pode ser útil para a explicación de diversos aspectos do fondo mariño a través dun xogo.



PROGRAMA QUE SE ANALIZA: http://xurl.es/aekgn                                                         
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai?
Trátase dunha presentación  sobre os peixes, na que os rapaces e rapazas deben adquirir información e ir contestando preguntas.

1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
Título: Los peces
Autor: Florentino Sánchez Martín.

1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
Destinatarios: Alumnado de primaria
Nivel Educativo: Segundo de primaria
Áreas de coñecemento: Ciencias naturais, Linguaxe
Temática: Os peixes
                                                          
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                          
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-Quick Time
-PDI
                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:                                                          
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
Trátase dun recurso atractivo, e sinxelo de usar, pois as diapositivas son sinxelas e permiten que o alumnado sepa qué facer en cada momento.
                                                          
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
Presenta imaxes, textos e diapositivas. Son de calidade e adoitados, pois son sinxelos para entender.
                                                          
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
Os textos son doados para os rapaces e rapazas de segundo de primaria, pois son´sinxelos de entender e de interpretar.
                                                          
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?. Xustifica a resposta.
Non hai protagonistas como tal, senón que se dan unhas instruccións que os alumnos e alumnas deben levar a cabo para realizar o exercicio proposto.
                                                          
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
Con este recurso o alumnado pode manexar fácilmente os exercicios, pois poden retornar ás páxinas anteriores e ao menú de inicio a través das frechas da parte inferior esquerda da páxina.
                                                          
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar
Con esta actividade os alumnos e alumnas poden reforzar e repasar coñecementos sobre o fondo mariño, ademáis de facer unha autoevaluación sobre os coñecementos adquiridos.
                                                          
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
-          Os contidos si respetan a diversidade de xénero, cultura e etnia xa que só se centran en tratar os contidos sobre os peixes e o fondo mariño.
-          A cantidade de información transmitida é suficiente e clara para os rapaces.

3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
Sí, son actividades variadas e diversas e van aumentando a dificultade, pois cada actividade implica ter máis coñecementos sobre o tema.
                                                          
4) POTENCIALIDADES:                                                          
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As actividades teñen funcións como entrenar, autoevaluar e informar ao alumnado sobre os peixes.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Este recurso promove a memorización comprensiva, pois os alumnos deben ler e adquirir os coñecementos antes de responder os cuestionarios e colocar os contidos no lugar correcto.
                                                          
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
O programa non ten limitacións.                  

6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
Este recurso pode ser útil para a explicación de diversos aspectos do fondo mariño a través da PDI, para que os rapaces aprendan sobre o fondo mariño.


PROGRAMA QUE SE ANALIZA: https://www.youtube.com/watch?v=wjeSJE0inrw                                                        
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que vai? é unha canción na que se mostran os diferentes animais do fondo mariño tocando intrumentos musicais

1.2. Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
-          titulo:La canción del mar-una orquesta de animales
-          autor:Doremila

1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-          Destinatarios: o alumnado dos primeiros cursos de primaria.
-          Nivel Educativo: 2º Primaria
                                                          
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN TÉCNICA:                                                         
2.1. HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-          Altavoces
-          PDI
                                                          
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:                                                          
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
Este recurso multimedia é atractivo para os nenos e nenas dos primeiros cursos de primaria e é doado de usar xa que ó unico que se necesita é prestar atención ao video.
                                                          
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos, textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
Este recurso presenta imaxes en movemento, sons, textos e animacións.
                                                          
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita, pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e interpretar? si ou non e por qué
Os textos son poucos, só a letra da canción, e son doados de entender e interpretar. Ademáis os textos son cantados e un circulo amarelo va indicando a sílaba na que se encontra nese momento.
                                                          
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?. Xustifica a resposta.
Os protagonistas, os animais do fondo mariño, son acordes a idade dos nenos e ao tema.
                                                          
2.3. NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as respostas antes de ser aceptadas?....
O nivel de interacción entre o recurso multimedia e o alumnado é escasa xa que o alumnado o que ten que facer é escoitar a canción e seguir o circulo amarelo para leer a canción mentres soa. O tempo invertido é pouco xa que a canción só dura 3 minutos.
                                                          
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN DIDÁCTICA:                                                          
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que se poden traballar
O principal obxetivo é que os nenos e nenas coñezan novos animais do fondo mariño mentres pasan un rato entretido, ademáis, tamén ofrecense información sobre instrumentos musicais.
                                                          
3.2. CONTIDOS que se poden traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva? ¿por qué?
Este video respeta a diversidade de xénero, cultura e étnia xa que se limita a falar dos peixes. O volume de información ofrecida é suficiente xa que no transcurso da canción se describen diferentes características dos animais.
                                                          
3.3. ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
Neste video non se ofrecen actividades.
                                                          
4) POTENCIALIDADES:                                                          
4.1.FUNCIONS que pode cumplir (entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As principais función son: motivar aos nenos e neas,entretelos e informalos sobre os animais do fondo mariño e os instrumentos musicais.
                                                          
4.2. APRENDIZAXE que promove: memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva, exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Promove o memorización comprensiva xa que ilustra con imaxes a información descrita na canción
                                                          
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?                                              
Neste video non atopamos ningun erro nin limitacións xa que é un video dunha canción.
                                                                                                                               
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué, en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-          Os altofalantes para poder escoitar canción.
-          O PDI para ver o video toda a clase.


No hay comentarios:

Publicar un comentario