FICHA PARA A ANÁLISE DE PROGRAMAS
EDUCATIVOS MULTIMEDIA
PROGRAMA QUE SE ANALIZA: http://www.itsasnet.com/en-busca-del-pulpo/
PROGRAMA QUE SE ANALIZA: http://www.itsasnet.com/en-busca-del-pulpo/
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1.
Breve descripción ¿de que vai?
-
Trátase dun vídeo sobre a fauna e a flora
submarina cantábrica contada por un polvo.
1.2.
Identificación TÉCNICA: Título, Autor, Editorial.
-
Título. “En busca del pulpo”. Autor:
Txabi Mina
1.3. Identificación
DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-
Destinatarios: alumnos de primaria.
Nivel Educativo:
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite
empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico,
require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-
Altavoces
-
Adobe Flash
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou non e por qué
-
Trátase dun recurso atractivo e
interesante xa que permite aos nenos aprender de forma visual, ademais resulta
doado de usar xa que só é necesaria conexión a internet e buscar o vídeo en
youtube.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
-
Presenta un video real do fondo mariño,
con sons da costa cantábrica polo que é adecuado e de calidade para que os
cativos observen a realidade do ecosistema mariño.
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
-
Este video non contén nin textos nin
diálogos, soamente unha canción instrumental de fondo
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instrucións que dan?.
Xustifica a resposta.
-
O protagonista é o polvo e os animais do
fondo mariño. Consideramos que estes protagonistas son acordes cos nenos de
segundo de primaria. Neste video non hay instrucións xa que o que pretende é
dar unha visión da costa cantábrica.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
-En este vídeo non hai
retroalimentación entre o alumnado e o recurso multimedia xa que o máis
importante é a observación e o interés por parte dos nenos. Respecto ao tempo,
o video dedícalle dez minutos. Non hai menú de axuda nen opción de corrección
xa que trátase dun video e non dunha actividade.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar:
-
Os obxectivos que se poden traballar son
os de que os nenos e nenas coñezan mellor a flora e a fauna do fondo mariño.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta
é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando
nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou
excesiva? ¿por qué?
-
Si, respétana xa que únicamente se trata
a flora e a fauna que se encontra no fondo mariño cunha música instrumental de
fondo que non contén texto narrado ou escrito.
-
A única información que nos ofrece o
vídeo é unha grabación que se atopa no fondo mariño na que se pode observar as
diferentes especies da flora e a fauna desa zona.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
-
Sí
é motivante pero non é variada nin ten distintos contidos xa que é un video no
que nos levan dando un paseo polo fondo mariño observando as diferentes
especies da flora e fauna da zona.
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse,
comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
-
Explorar o fondo mariño da costa
cantábrica.
-
Entreter coas diferentes imaxes que
aparecen da flora e da fauna mariña.
-
Informar acerca de como viven os
distintos peixes e animais mariños.
-
Motivar aos nenos e nenas a querer
seguir coñecendo máis cousas do ecosistema mariño, xa que resulta entretido e
curioso para eles e elas.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
-
Este video promove a exploración guiada
por descubrimento xa que os nenos e nenas van observando diferentes especies e
as súas formas de desplazarse e de actuar.
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
-
A única limitación que lle encontro é a
falta de unha breve información sobre as diferentes especies da fauna e a flora
que van a aparecendo no video.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-
Nos usamos os altofalantes para poder
escoitar a música instrumental que se atopa no video.
-
Tamén pódese visionar nunha PDI para que
o vexan nunha pantalla máis grande.
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que
vai? Trátase dun vídeo no que se presentan distintos animales marinos (tiburón,
ballena, caballito de mar, cangrejo, calamar..)
1.2. Identificación
TÉCNICA: Título, Autor, Editorial. Título: ANIMALES MARINOS - APRENDE Y
DIVIÉRTETE CON JOSEFI NA. Autor: Josefina Algar
1.3.
Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De
Coñecemento, Temática.
Destinatario:
alumnos de primaria.
Nivel
Educativo: Segundo curso
Áreas
de coñecemento: Ciencias naturais, linguaxe
Temática:
O fondo marino
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite
empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico,
require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-
Altavoces
-
Adobe Flash
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou
non e por qué
-
Trátase dun recurso atractivo e
interesante, no que os alumnos adquiren coñecementos visualmente. É un recurso
doado de utilizar e accesible, pois só é necesaria unha conexión a internet e
un equipo que nos permita reproducir son.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
O
video presenta sons e imaxes en movemento (animais que se moven mostrando
pequenos textos a modo de descrición)
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
A
linguaxe é Pouca e doada, pois describe con exactitude as características
esenciais de cada animal, polo que os alumnos e as alumnas poden interpretar
con facilidade a información.
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?.
Xustifica a resposta.
Os
protagonistas do vídeo son os animais. Son acordes á idade do alumnado e a
información que transmiten é clara. Como podemos observar, as descricións de
cada animal son precisas e comprensibles.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
Non existe unha gran interación
entre o alumnado e o recurso, pois o obxectivo é a visión do video con atención
por parte dos rapaces/as. O tempo
invertido nesta actividade é de 3:20 minutos.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar
Un
dos obxectivos que se poden traballar é coñecer as características de certos
animais do fondo mariño.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta
é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando
nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou
excesiva? ¿por qué?
Respeta
a diversidade de xénero, pois limítase a describir as características dos
animáis.
Respecto
ós destinatarios, cremos que o volume de información é suficiente; estamos a
referirnos ao curso de segundo de primaria, no que os rapaces teñen que coñecer
simplemente características dos animais.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse,
comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
Informar
ao alumnado sobre as características do alumnado. Ao longo do vídeo observamos
diversas descricións sobre os animais presentados.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
A
aprendizaxe que promove este recurso é a memorización comprensiva, pois a
través de ver o vídeo, os rapaces van adquirindo coñecementos.
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
Non
se atoparon.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
PROGRAMA QUE SE ANALIZA: https://www.elmarafondo.com/
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que
vai?
-
páxina web con diversidade de videos
sobre elementos do fondo mariño.
1.2. Identificación TÉCNICA:
Título, Autor, Editorial.
-
Título:“El mar a fondo”
-
Autor: Obra Social “la Caixa”
1.3. Identificación DIDÁCTICA: Destinatarios,
Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-Destinatarios: alumnado de Primaria e ESO
-Destinatarios: alumnado de Primaria e ESO
-
Nivel educativo: Primaria e ESO
- Areas de coñecemento:Ciencias da
Natureza
-Temática:
El fondo marino
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite
empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico,
require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-Altavoces
-Adobe Flash
-proxector o PDI
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou
non e por qué
-
Este recurso multimedia é atractivo para
@s nen@s xa que lles permite ver diversas temáticas relacionadas co mar. É
doado de usar xa que so se tes que ter acceso a internet e seleccionar o video que desexar ver.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
-
Este vídeo presenta imaxes en movemento
e textos de calidade e adecuados
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos /diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
-
A calidade da linguaxe deste vídeo é boa
aínda que os textos son difíciles de comprender para os nenos de segundo de
primaria
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?.
Xustifica a resposta.
-
Neste recurso múltimedia non hai
protagonistas xa que hai varios videos sobre diferentes temáticas.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
-
Este recurso multimedia tratase dunha galería
de videos que dan información sobre diversos aspectos do fondo mariño polo que
os nenos e nenas poden aprender moito. Os nenos teñen a opción de ver os videos
que desexen polo que tempo invertido variará do alumnado.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar
-
O principal obxetivo da aplicación deste
recurso multimedia na aula e que os nenos podan seleccionar o video que lles
interesa sobre esta temática e aprender sobre el.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta
é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando
nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou
excesiva? ¿por qué?
- Estos videos respetan a diversidade xa que se limitan a describir diferentes aspectos do fondo mariño.
- Estos videos respetan a diversidade xa que se limitan a describir diferentes aspectos do fondo mariño.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
-
A
galería de videos ofrece opción variadas pero do mesmo nivel de dificultade.
Estos son motivantes pero non fomentan o traballo colaborativo xa esta máis
centrado no visionado individual
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse,
comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As principais funcións son informar, motivar, entretener e instruir.
As principais funcións son informar, motivar, entretener e instruir.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Este video promove a ensinanza directa e a exploración directa por descubrimento
Este video promove a ensinanza directa e a exploración directa por descubrimento
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
Este recurso non ofrece limitacions e non ten erros.
Este recurso non ofrece limitacions e non ten erros.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-
Os altofalantes para poder escoitar a
música.
-
O PDI para ver os videos toda a clase.
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que
vai?
Trátase dun xogo onde os mestres seleccionan catro criterios dos animais acuáticos para que logo os nenos e nenas clasifiquen unha serie de especies da fauna mariña segundo teñan unha determinada característica.
Trátase dun xogo onde os mestres seleccionan catro criterios dos animais acuáticos para que logo os nenos e nenas clasifiquen unha serie de especies da fauna mariña segundo teñan unha determinada característica.
1.2. Identificación TÉCNICA:
Título, Autor, Editorial.
-
Título: Acoomola
1.3. Identificación DIDÁCTICA:
Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-
Destinatarios: alumnos e alumnas de
primaria
-
Nivel educativo:
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite
empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico,
require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
Require empregar o rato ou un lápiz óptico para seleccionar as diferentes especies da fauna mariña.
Require empregar o rato ou un lápiz óptico para seleccionar as diferentes especies da fauna mariña.
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou
non e por qué
Si, xa que é un xogo onde únicamente os nenos e nenas teñen que encargarse de clasificar unha serie de animais mariños segundo teñan ou non as características que os mestres elixiron previamente.
Si, xa que é un xogo onde únicamente os nenos e nenas teñen que encargarse de clasificar unha serie de animais mariños segundo teñan ou non as características que os mestres elixiron previamente.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
Presenta imaxes e pequenos textos. Si son adecuados e de calidade, xa que son claros e fáciles de resolver para os nenos e nenas.
Presenta imaxes e pequenos textos. Si son adecuados e de calidade, xa que son claros e fáciles de resolver para os nenos e nenas.
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
A calidade da linguaxe é adecuada para a idade que teñen os nenos e nenas no curso seleccionado. Os pequenos textos son doados de entender e interpretar xa que presentan características básicas e fáciles de detectar vendo as imaxes que aparecen das diferentes especies mariñas.
A calidade da linguaxe é adecuada para a idade que teñen os nenos e nenas no curso seleccionado. Os pequenos textos son doados de entender e interpretar xa que presentan características básicas e fáciles de detectar vendo as imaxes que aparecen das diferentes especies mariñas.
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?.
Xustifica a resposta.
Os protagonistas son as diferentes especies mariñas que aparecen representadas no xogo. Si, son acordes a idade dos nenos e nenas e o tema tratado tamén, xa que é un temario que se imparte no curso de segundo de primaria. As instrucións que se dan son claras e fáciles de comprender.
Os protagonistas son as diferentes especies mariñas que aparecen representadas no xogo. Si, son acordes a idade dos nenos e nenas e o tema tratado tamén, xa que é un temario que se imparte no curso de segundo de primaria. As instrucións que se dan son claras e fáciles de comprender.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
Os nenos e nenas interactúan co programa constantemente polo que tamén existe retroalimentación positiva ao aprender a clasificar as diferentes especies mariñas segundo as súas características. Si que permite corrixir os erros.
Os nenos e nenas interactúan co programa constantemente polo que tamén existe retroalimentación positiva ao aprender a clasificar as diferentes especies mariñas segundo as súas características. Si que permite corrixir os erros.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar
Os obxectivos que se poden traballar con este xogo son os de que os nenos e nenas coñezan con máis detalle as diferentes características que teñen as diferentes especies mariñas que aparecen no xogo.
Os obxectivos que se poden traballar con este xogo son os de que os nenos e nenas coñezan con máis detalle as diferentes características que teñen as diferentes especies mariñas que aparecen no xogo.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xénero, cultura, etnia? Se a resposta é
afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando nos
destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou excesiva?
¿por qué?
-
Os contidos si respetan a diversidade de
xénero, cultura e etnia xa que únicamente céntrase en clasificar os diferentes
tipos de peixes.
-
A cantidade de información que transmite
é suficiente, abundante para que os nenos e nenas vaian aprendendo información
interesante sobre a fauna mariña.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
- É
unha mesma actividade onde se traballan moitos conceptos.
- Non
están especificados os niveis de dificultade pero pódese complicar dependendo
das cousas que lle mandes clasificar aos nenos e nenas dependendo do seu
coñecemento acerca dese tema.
- Si
son motivantes e fomentan o traballo cooperativo porque poden facerse por
parellas ou grupos para facelo máis divertido e interesante.
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse,
comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As funcións que pode cumplir é entrenar e axudar a explorar aos nenos e nenas nos coñecementos acerca do mundo mariño. Tamén os pode motivar ao ver que van aprendendo pouco a pouco.
As funcións que pode cumplir é entrenar e axudar a explorar aos nenos e nenas nos coñecementos acerca do mundo mariño. Tamén os pode motivar ao ver que van aprendendo pouco a pouco.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Este xogo promove a memorización comprensiva e a exploración guiada por descubrimento xa que os nenos e nenas memorizan as características propias de cada especie mariña ao clasificalas.
Este xogo promove a memorización comprensiva e a exploración guiada por descubrimento xa que os nenos e nenas memorizan as características propias de cada especie mariña ao clasificalas.
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
Non lle vemos ningunha limitación.
Non lle vemos ningunha limitación.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
Este recurso pode ser útil para a explicación de diversos aspectos do fondo mariño a través dun xogo.
Este recurso pode ser útil para a explicación de diversos aspectos do fondo mariño a través dun xogo.
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que
vai?
Trátase dunha presentación sobre os peixes, na que os rapaces e rapazas deben adquirir información e ir contestando preguntas.
Trátase dunha presentación sobre os peixes, na que os rapaces e rapazas deben adquirir información e ir contestando preguntas.
1.2. Identificación TÉCNICA:
Título, Autor, Editorial.
Título:
Los peces
Autor:
Florentino Sánchez Martín.
1.3. Identificación DIDÁCTICA:
Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
Destinatarios:
Alumnado de primaria
Nivel
Educativo: Segundo de primaria
Áreas
de coñecemento: Ciencias naturais, Linguaxe
Temática:
Os peixes
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite empregar
(por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico, require
un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-Quick Time
-PDI
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou
non e por qué
Trátase
dun recurso atractivo, e sinxelo de usar, pois as diapositivas son sinxelas e
permiten que o alumnado sepa qué facer en cada momento.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
Presenta
imaxes, textos e diapositivas. Son de calidade e adoitados, pois son sinxelos
para entender.
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
Os
textos son doados para os rapaces e rapazas de segundo de primaria, pois
son´sinxelos de entender e de interpretar.
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?.
Xustifica a resposta.
Non
hai protagonistas como tal, senón que se dan unhas instruccións que os alumnos
e alumnas deben levar a cabo para realizar o exercicio proposto.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
Con este recurso o alumnado pode
manexar fácilmente os exercicios, pois poden retornar ás páxinas anteriores e
ao menú de inicio a través das frechas da parte inferior esquerda da páxina.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar
Con
esta actividade os alumnos e alumnas poden reforzar e repasar coñecementos
sobre o fondo mariño, ademáis de facer unha autoevaluación sobre os
coñecementos adquiridos.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta
é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando
nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou
excesiva? ¿por qué?
-
Os contidos si respetan a diversidade de
xénero, cultura e etnia xa que só se centran en tratar os contidos sobre os
peixes e o fondo mariño.
-
A cantidade de información transmitida é
suficiente e clara para os rapaces.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
Sí, son actividades variadas e
diversas e van aumentando a dificultade, pois cada actividade implica ter máis
coñecementos sobre o tema.
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse, comunicarse,
entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As
actividades teñen funcións como entrenar, autoevaluar e informar ao alumnado
sobre os peixes.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Este
recurso promove a memorización comprensiva, pois os alumnos deben ler e
adquirir os coñecementos antes de responder os cuestionarios e colocar os
contidos no lugar correcto.
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
O
programa non ten limitacións.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
Este
recurso pode ser útil para a explicación de diversos aspectos do fondo mariño a
través da PDI, para que os rapaces aprendan sobre o fondo mariño.
1) DESCRIPCIÓN E IDENTIFICACION DO
PROGRAMA.
1.1. Breve descripción ¿de que
vai?
é unha canción na que se mostran os diferentes animais do fondo mariño tocando
intrumentos musicais
1.2. Identificación TÉCNICA:
Título, Autor, Editorial.
-
titulo:La canción del mar-una orquesta
de animales
-
autor:Doremila
1.3. Identificación DIDÁCTICA:
Destinatarios, Nivel Educativo, Áreas De Coñecemento, Temática.
-
Destinatarios: o alumnado dos primeiros
cursos de primaria.
-
Nivel Educativo: 2º Primaria
2) DESCRIPCIÓN E VALORACIÓN
TÉCNICA:
2.1.
HARDWARE E SOFTWARE: periféricos e programas que require, ou que permite
empregar (por exemplo, require rato e pode empregar joystick ou lápiz óptico,
require un Quick Time para secuencias de video ou pode empregar o Paint)....
-
Altavoces
-
PDI
2.2. DESEÑO E PRESENTACIÓN:
I. ATRACTIVO, DOADO DE USAR: si ou
non e por qué
Este
recurso multimedia é atractivo para os nenos e nenas dos primeiros cursos de
primaria e é doado de usar xa que ó unico que se necesita é prestar atención ao
video.
II. LINGUAXE E ELEMENTOS VISUAIS OU
SONOROS que presenta: sons, imaxes en movemento, animacions, graficos,
textos...¿son adecuados e de calidade? Xustifica a resposta.
Este
recurso presenta imaxes en movemento, sons, textos e animacións.
III. CALIDADE NA LINGUAXE: moita,
pouca, bastante, nada. ¿Os textos / diálogos son doados de ler, entender e
interpretar? si ou non e por qué
Os
textos son poucos, só a letra da canción, e son doados de entender e
interpretar. Ademáis os textos son cantados e un circulo amarelo va indicando a
sílaba na que se encontra nese momento.
IV. PROTAGONISTAS: ¿son acordes á
idade dos nenos/as e ó tema?, ¿hai claridade nas instruccións que dan?.
Xustifica a resposta.
Os
protagonistas, os animais do fondo mariño, son acordes a idade dos nenos e ao
tema.
2.3.
NAVEGACIÓN E INTERACTIVIDADE: Comentar a facilidade para volver ó menu
principal, o nivel de interacción do alumno co programa, a existencia de
retroalimentación positiva, de información sobre o percorrido feito, do tempo
invertido, dos erros cometidos, de menús de axuda,... ¿pódense correxir as
respostas antes de ser aceptadas?....
O nivel de interacción entre o
recurso multimedia e o alumnado é escasa xa que o alumnado o que ten que facer
é escoitar a canción e seguir o circulo amarelo para leer a canción mentres
soa. O tempo invertido é pouco xa que a canción só dura 3 minutos.
3) DESCRIPICION E VALORACIÓN
DIDÁCTICA:
3.1.OBXECTIVOS ou finalidades que
se poden traballar
O
principal obxetivo é que os nenos e nenas coñezan novos animais do fondo mariño
mentres pasan un rato entretido, ademáis, tamén ofrecense información sobre
instrumentos musicais.
3.2. CONTIDOS que se poden
traballar. ¿Respetan a diversidade de xéñero, cultura, etnia? Se a resposta
é afirmativa indica ¿de qué maneira?, se é negativa, xustifícaa. Pensando
nos destinatarios, ¿o volume de información ofrecida é suficiente ou
excesiva? ¿por qué?
Este
video respeta a diversidade de xénero, cultura e étnia xa que se limita a falar
dos peixes. O volume de información ofrecida é suficiente xa que no transcurso
da canción se describen diferentes características dos animais.
3.3.
ACTIVIDADES: ¿son variadas – sobre os contidos – e diversas – distintas sobre
un mesmo contido-?, ¿presentan distintos niveis de dificultade?, ¿son
motivantes?, ¿fomentan o traballo cooperativo? Xustifica as respostas.
Neste video non se ofrecen
actividades.
4) POTENCIALIDADES:
4.1.FUNCIONS que pode cumplir
(entrenar, instruir, informar, motivar, explorar, experimentar, expresarse,
comunicarse, entretener, evaluar....). Identifícaas e pon exemplos concretos.
As
principais función son: motivar aos nenos e neas,entretelos e informalos sobre os
animais do fondo mariño e os instrumentos musicais.
4.2. APRENDIZAXE que promove:
memorización mecánica, memorización comprensiva, ensinanza directiva,
exploración guiada por descubrimento....Xustifícao.
Promove
o memorización comprensiva xa que ilustra con imaxes a información descrita na
canción
5) LIMITACIONS E DETECCIÓN DE
ERROS. ¿Qué limitacións lle ves ó programa? ¿Detectache algún erro?
Neste
video non atopamos ningun erro nin limitacións xa que é un video dunha canción.
6) XUSTIFICACION DO USO (para qué,
en qué condicións...) ou NON USO (por qué) do software.
-
Os altofalantes para poder escoitar
canción.
-
O PDI para ver o video toda a clase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario